11. september 2020, kl. 13:49
Vi modtog i går en henvendelse fra en opmærksom kunde, der var blevet ringet op af en sælger, som var i gang med et "serviceopkald" til alle forsyningskunder i 7500-området.
Sælgeren fortæller kunden at der har været et gebyr på fakturaen, som man er i gang med at tilbagebetale, fordi det har været ulovligt. Så derfor skal han bruge kundens CPR-nummer og kontonummer, for at sætte pengene ind på kundens konto. Kunden får indtrykket af at sælgeren er fra Vestforsyning.
Men heldigvis er kunden opmærksom og stiller alle de rigtige spørgsmål - og begynder at blive særligt skeptisk, da sælgeren ikke bare kan tilbagebetale til den konto, der i forvejen bliver trukket penge fra.
Kunden får heldigvis afsluttet samtalen uden at der sker yderligere - og TAK for at gøre opmærksom på det, så vi kan advare vores andre kunder!
Du er ALTID velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon 9612 7460, hvis du er i tvivl om, hvad du skal gøre. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt!
Kontakt kundeserviceDu kan også blive ringet op af telefonsælgere, der fortæller dig at du kan spare penge, hvis du skifter elselskab. Vi har samlet et par gode råd til dig.
Læs mere om, hvad du skal gøre